Blog

Nieuwe producten tegen oude gewoonten: hoe verkoop je innovatie?

Hoe kan het dat 50 tot 90% van alle innovaties flopt? Welke factoren bepalen het slagen of falen van een innovatie? Kwaliteit blijkt niet de belangrijkste factor. Welke factoren dan wel?

Het verhaal gaat dat meer dan een eeuw geleden de Amerikaanse filosoof Ralph Walter Emerson zei: “als iemand een beter boek schrijft, een betere voordracht doet of een betere muizenval maakt dan zijn buurman, ook al woont hij in het bos, dan zullen klanten de paden erheen banen”.

Meer lezen


De klant centraal in een marktgerichte organisatie

Klantenservice gesloten

Klantenservice sluit als klant niet centraal staat

De ‘klant centraal’ is voor marketeers topprioriteit voor 2013 blijkt uit onderzoek. Er is ook kritiek op deze conclusie, want daar is marketing toch om begonnen?

Het centraal stellen van de klant klinkt simpel. Maar is het dat ook in de dagelijkse praktijk van belangengroepen, omzettargets en organisatiestructuren?

Kan een organisatie ‘zomaar’ haar klantgerichte focus verliezen? Ja, dat kan. Wel zijn er een aantal signalen die aangeven dat een organisatie haar klantfocus dreigt te verliezen.

Meer lezen


Concurrentievoordeel door Sociale Strategie

Bedrijf en maatschappij: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en Authenticiteit staan al jaren hoog op de prioriteitenlijst van marketeers. In combinatie met Sociale Strategie wordt het een concurrentievoordeel. Een veelgebruikte definitie van MVO: ‘voldoen aan huidige behoeften, zonder toekomstige generaties de mogelijkheid te ontnemen aan hun behoeften te voldoen’.

Meer lezen


ROI inpassen binnen klantgericht marketingstrategie

Marketinginvesteringen langs de meetlat

Marketinginvesteringen langs de meetlat

‘Meten is weten’. Sinds de komst van het internet wordt op marketinggebied veel gemeten: views, kliks, (unieke) bezoekers, transacties, etc. Waardevolle informatie om het rendement van marketinginvesteringen te verbeteren. Door de meest succesvolle kanalen te selecteren verbetert de Return On Investment (ROI) van de verkoopinspanningen. Dat meer en meer bedrijven die informatie inzetten is logisch. Er zijn echter een paar valkuilen.

Meer lezen