klanten halen uit netwerken met ‘thought leadership’

On- én offline netwerken met een goed verhaal

‘De klant centraal’ is één van de meest gehoorde marketingtrends van de afgelopen jaren. En die klant wil een onderscheidend verhaal dat klopt in élk kanaal. Combineer fysieke netwerkbijeenkomsten slim met online activiteiten, dan schiet het effect van je netwerkactiviteiten omhoog.

In samenwerking met netwerken.nl biedt ik je een complete training strategisch netwerken. Schrijf je in wordt veel effectiever op netwerkbijeenkomsten en op LinkedIn. Of start alleen met LinkedIn.

LinkedIn als ‘linking pin’

Waar het gaat om zakelijk netwerken is LinkedIn het grootste platform in Nederland. En dat biedt veel mogelijkheden om offline netwerken te combineren met online activiteiten. Enkele mogelijkheden zijn:

  • nog tijdens je gesprek linken via de LinkedIn-app
  • LinkedIn-profielen bekijken om te bepalen wie je wilt spreken
  • vooraf via LinkedIn al contact leggen en een gesprek plannen
  • gericht zoeken (boolean search) op kenmerken van personen en bedrijven om te zien met wie je in contact wilt komen (premium optie)

Linkedin als ‘klantmagneet’

Het mooiste is echter nog dat LinkedIn er voor kan zorgen dat de juiste mensen jou vinden. Voorwaarden daarvoor zijn onder andere:

  • een goed profiel
  • status als expert of ‘thought leader’ op een onderwerp
  • aanwezigheid in de juiste groepen
  • een goede social selling index
Online en offline in het middelpunt staan
Nick Nijhuis in het ‘middelpunt’ tijdens een LinkedIn training

Alles of alleen LinkedIn

De training die ik heb ontwikkeld met netwerken.nl omvat alle aspecten van het strategische netwerken. Zoals:

  1. je netwerk in kaart brengen en gericht uitbreiden
  2. netwerkgesprekken en je elevatorpitch vormgeven
  3. krijgen van aanbevelingen en ambassadeurs
  4. gericht zoeken naar personen via kenmerken op LinkedIn
  5. een hoge score voor je LinkedIn profiel halen
  6. expert en thought leader worden op LinkedIn

Je kunt de complete training volgen, of alleen een van beide delen. Het offline deel omvat de punten 1 tot en met 3. Bij het deel over LinkedIn komen de punten 4 tot en met 6 aan bod.