Op bezoek bij Google voor een opdracht en cursus
Vanuit NickLink ondersteun ik organisaties op de volgende gebieden:
- effectieve (digital) marketing
- (online) storytelling en thought leadership
- vindbaar en zichtbaar worden met producten
- klanten bereiken, behouden en ambassadeur maken
Duurzaam resultaat voor de complete digitale marketing. Starten vanuit één campagne of meteen een integrale aanpak. Met beide heb ik ruime ervaring. Hiervoor train ik medewerkers waar nodig. Daarbij is het uitgangspunt bouwen aan moreel leiderschap. Zelf verantwoordelijkheid nemen en zo je cirkel van invloed vergroten. Ook naar klanten.
Gecertificeerd didactisch- en groepscoach
Handelen vanuit waarden levert een helder en authentiek verhaal op. Die verhalen worden opgepikt en doorverteld. Waardoor je een groot bereik en loyale klanten krijgt. Om het proces soepel te laten verlopen ben ik gecertificeerd didactisch coach en via Disc Factor gecertificeerd om groepen te begeleiden vanuit de DISC-methode. Daarom ben ik ook opgenomen als coach in het programma van Flox Ondernemershuis.
NIMA C Diploma en permanente Educatie
Als marketeer ben ik in bezit van het NIMA-C diploma en actief in het NIMA-bestuur voor de regio Oost. Daarnaast ben ik gecertificeerd voor Google Analytics, Google Adwords en als Senior Marketing Professional (SMP). Dit garandeert actuele kennis.
Tevreden opdrachtgevers
Werken voor verschillende opdrachtgevers houd me scherp. Want iedere nieuwe werkomgeving biedt unieke uitdagingen én oplossingen. Waarbij organisaties dikwijls van elkaar kunnen leren. De organisaties hieronder mag ik helpen meer rendement uit hun online marketing te halen:
- Google Nederland (Digitale Werkplaats)
- Haardencentrum Nederland
- Festival Roots in the Woods
- Hogeschool Windesheim
- The Location Bank (.de)
- Samen Een Koe Kopen
- Kaartenprintservice.nl
- Autobedrijf Nijman
- MVSB Advocaten
- Active Learning
- Easy Systems
- Samen Vijf
- Een Idee
Google is hierin een opvallende. Namens Google gaf ik in de Digitale Werkplaats workshops en adviezen aan ondernemers om meer resultaat te halen uit Online Marketing. Voor Hogeschool Windesheim ontwikkel ik onderwijs op het gebied van digitale marketing. Daarbij geef ik workshops aan studenten.
Reviews van klanten over NickLink
Dit is wat klanten zeggen over NickLink in Google:
Reviews van tevreden klant (5-sterren) over NickLink op Google
Review van tevreden klant op LinkedIn
Resultaten voor opdrachtgevers
Bij aanvang van de opdracht wordt het doel, of de doelen, vastgesteld in overleg met de klant. Soms is dat meer bekendheid of meer bezoekers. In onderstaand voorbeeld was het doel meer verkopen. In 4 maanden is het conversieratio door bezoekers vanuit Google Ads met 80% verhoogd. Belangrijker is nog dat advertentiekosten slechts 13% omhoog zijn gegaan, terwijl de verkopen met ruim 48% zijn gestegen. Door aanpassingen in advertenties, biedingen en verwijzingen heeft € 475,- meer advertentiebudget deze klant binnen 1,5 maand € 2.800,- extra opgeleverd. En dat voordeel is blijvend!
80% hoger conversieratio, 48% meer verkopen in 4 maanden door NickLink
Hoe haalt NickLink blijvend resultaat?
Centraal staat het structureel behalen en verbeteren van resultaat. Iedere dag is er een wedstrijd om de klant. Die je met een goed marketingteam moet winnen. Als digital marketeer:
- versterk ik samenwerking binnen- en buiten het team
- verbeter ik kennis en techniek van digital marketing
- neem ik werk uit handen en stuur ik anderen aan
- analyseer en geef ik tips om effect te vergroten
- zorg ik voor de juiste focus: de klant centraal
Marketingactiviteiten als (digital) marketeer
Als marketeer help ik bedrijven bij het formuleren van de juiste vragen. Om van klanten ambassadeurs te maken: Wat verwacht de klant? Hoe kan ik die verwachtingen overtreffen?
Start is de marketingstrategie. Die vertaal ik in een mediamix die imago en conversie stimuleert. Ik ondersteun onder andere met SEO, web-, social media en content management. Ook ‘match’ ik taken met competenties binnen de organisatie. Zodat samen meer rendement wordt gehaald.
Digital marketing, SEO, SEA en e-mail marketing zijn belangrijke pijlers. In de samenwerking met partners en voor klanten. Als eindverantwoordelijke marketeer voor 16 websites heb ik veel ervaring met content en design voor websites en social media. Met aantoonbare online resultaten.
Marketingdoelen als (online) marketeer
Ik draag actief bij aan effectievere inzet van off- en online kanalen. Dit doe ik door een omnichannel benadering, gebruik van data, analyse en productontwikkeling. Zo ben ik gestart met het in kaart brengen van de ‘emotionele behoeften’ van klanten. Dat is de zogenaamde ‘customer journey’ of ‘klantreis’. Op basis daarvan leg ik bloot waar klanten emoties (positief en negatief) rondom onze dienstverlening ervaren. Om daarmee verwachtingen te overtreffen. En zo een ‘9+’ of ‘wow’-ervaring te creëren. Op dit gebied zijn er voor mij als marketeer steeds opnieuw uitdagingen te vinden. Organisaties zijn er niet met er het inhuren van een marketeer. Om dit te benadrukken schrijf ik artikelen in vakbladen. Zoals het artikel over de hotelsector op de Veluwe. Het gaat juist om het klantgericht werken in de hele organisatie. Hierin zitten de volgende bouwstenen:
- aanjagen van veranderingen
- verspreiding van marketingkennis
- implementatie van marketingconcepten
De case hieronder is daarvan ook een voorbeeld.
Case: de online klantreis
Develuwe.nl (nu visitveluwe.nl) is een webportal bestaande uit 16 sites, een app en bijbehorende social media. In drukke maanden bezoeken 600.000 unieke bezoekers de sites. In de periode van begin 2013 tot april 2014 heb ik op basis van de ‘klantreis’ een plan geschreven. Gericht op herinrichting en herlancering. Hiervoor heb ik de traditionele gastreis vertaald naar de ‘klantreis’. En dit uitgewerkt in een project- en marketingplan. Het is eerste keer dat dit op deze manier en deze schaal is gedaan in de vrijetijdssector. Daarom schreef het vakblad Recreatie & Toerisme naar aanleiding van mijn ervaringen een artikel. De ervaringen waren overigens goed: in de eerste maanden na lancering steeg het aantal unieke bezoekers met 18% en nam de conversie zelfs met 33% toe. Lees hieronder het complete artikel.
19 Reacties
Bereik je doelgroep met video via Youtube en Facebook. Tips
[…] Ondersteuning […]
Tips voor organisaties om te leren en te profiteren van Pokémon Go
[…] Nijhuis vergroot als marketingcoach de opbrengsten uit online marketing. Daarnaast is hij hogeschooldocent en projectleider op het […]
Customer Journey maken en Persona opstellen. Zie tips en tools
[…] Nijhuis vergroot als marketingcoach de opbrengsten uit online marketing. Daarnaast is hij hogeschooldocent en projectleider op het […]
Antwoord op de vraag: wat zijn uitgelichte fragmenten in Google Zoeken
[…] Nijhuis vergroot als marketingcoach de opbrengsten uit online marketing. Daarnaast is hij hogeschooldocent en projectleider op het […]
Mis geen bezoeker en verkoop meer met gratis keyword planning tool
[…] Ondersteuning […]
Verbeter laadtijd website voor meer conversie en bezoek. Vergeet content
[…] Ondersteuning […]
Kijken en meer van je klant begrijpen - Marketingvisie Marketingtribune - NickLink. Online
[…] Ondersteuning […]
Niet afronden bestelling webshop en verlaten winkelwagen voorkomen
[…] Ondersteuning […]
Meer online conversie en verkoop met 6 stappen van Robert Cialdini
[…] Ondersteuning […]
Nieuwe klanten met Google Maps Street View Binnenkijken
[…] Ondersteuning […]
Presenteer gratis je producten aan klanten via Google Knowledge Panel
[…] Ondersteuning […]
'Not provided' zoekwoorden vinden in Google Analytics met Keyword Hero
[…] Ondersteuning […]
Google Adwords Ads tips voor succesvol opzetten campagnes, bieden en targeten
[…] Ondersteuning […]
A/B testen en experimenten zorgen voor meer bestellingen in vier stappen
[…] Ondersteuning […]
Peak end rule, klant positief verrassen met factuur - NickLink. Online
[…] Ondersteuning […]
Online marktplaats en platform als verkoopkanaal - NickLink. Online
[…] Ondersteuning […]
Vergelijkers online als verkoopkanaal - NickLink. Online
[…] Ondersteuning […]
Online marketing adviesbureau mkb kiezen - NickLink. Online
[…] Ondersteuning […]
Omgaan met slechte reviews en tips om er goede reviews van te maken
[…] Ondersteuning […]