Marketingcoach Nick Nijhuis SMP

Een marketingcoach maakt net als een sportcoach mensen en teams beter. Concurrenten zijn de tegenstanders. Iedere dag is er een wedstrijd om de klant, die we moeten winnen. Als coach:

  • versterk ik samenwerking in- en extern;
  • verbeter ik kennis en techniek van marketing;
  • analyseer en geef ik tips om ‘het spel’ te verbeteren;
  • neem ik werk uit handen en stuur ik anderen aan;
  • zorg ik voor de juiste focus: de klant centraal

Als marketeer in bezit van het NIMA-C diploma en actief in het NIMA-bestuur voor de regio Oost. En ben ik gecertificeerd voor Google Analytics, Google Adwords en als Senior Marketing Professional (SMP). Dit garandeert actuele kennis.

 

Marketingactiviteiten als (online) marketeer

Senior Marketing ProfessionalAls marketeer help ik bedrijven bij het formuleren van de juiste vragen om van klanten ambassadeurs te maken: Wat verwacht de klant? Hoe kan ik die verwachtingen overtreffen?

Start is de marketingstrategie. Die vertaal ik in een mediamix die imago en conversie stimuleert. Ik ondersteun onder andere met SEO, web-, social media en content management. Ook ‘match’ ik taken met competenties binnen de organisatie. Zodat samen meer rendement wordt gehaald.

 

Certificaat Google Analytics Nick Nijhuis NickLinkOnline marketing, SEO, SEA en e-mail marketing zijn belangrijke pijlers in de samenwerking met partners. Als eindverantwoordelijke marketeer voor 16 (responsive) websites en een magazine heb ik veel ervaring met content en design voor websites, social media, blogs en pers. Met aantoonbare online resultaten, zoals 20% stijging in webbezoek en 33% toename van conversie. 

   

Professionele kenmerken weergegeven in kernwoorden

‘handtekening’ met competenties en ervaring Nick Nijhuis

Marketingdoelen als (online) marketeer

Ik draag actief bij aan effectievere inzet van off- en online kanalen. Dit doe ik door een omnichannel benadering, inzet van ‘ Big Data’, analyse en productontwikkeling. Zo ben ik gestart met het in kaart brengen van de ’emotionele behoeften’ van klanten, de zogenaamde ‘customer journey’ of ‘klantreis’. Ik leg bloot waar klanten emoties (positief en negatief) rondom onze dienstverlening ervaren. Om daarmee verwachtingen te overtreffen en zo een ‘9+’ of ‘wow’-ervaring te creëren. Op dit gebied zijn er voor mij als marketeer steeds opnieuw uitdagingen te vinden. Doel van mijn activiteiten is zorgen dat organisaties niet denken dat ze er zijn met het inhuren van een marketeer. Om dit te benadrukken schrijf ik artikelen in vakbladen. Zoals het artikel over de hotelsector op de Veluwe. Het gaat juist om het klantgericht laten werken van complete organisaties. Hierin vormen aanjagen van veranderingen, verspreiding van marketingkennis en implementatie van marketingconcepten de bouwstenen.


Case: social media, video en site festival

Voor festival Roots in the Woods houd ik me sinds 2014 bezig met de gehele online marketing. Onderdeel daarvan is het ontwikkelen en beheren van social media kanalen. Onder mijn leiding is het aantal social media kanalen uitgebreid met Pinterest en Instagram.

Het afgelopen jaar is het aantal volgers op social media met 25% gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Ook is het gemiddeld aantal likes, reacties en mentions behoorlijk omhoog gegaan. Video, en juiste briefing van de makers, vormt hierin een belangrijk onderdeel. De laatste editie heeft meer bezoekers (zowel online als op het festival) getrokken dan ooit. Hieronder de cijfers in beeld.

 


Case: de online klantreis

Develuwe.nl is een webportal bestaande uit 16 sites, een app en bijbehorende social media. In drukke maanden bezoeken 600.000 unieke bezoekers de sites. In de periode van begin 2013 tot april 2014 heb ik op basis van de ‘klantreis’ een plan geschreven voor herinrichting en herlancering. Hiervoor heb ik de traditionele gastreis vertaald naar de ‘klantreis’ en dit uitgewerkt in een project- en marketingplan. Het is eerste keer  dat dit op deze manier en deze schaal is gedaan in de vrijetijdssector. Het vakblad Recreatie & Toerisme schreef naar aanleiding van mijn ervaringen een artikel. De ervaringen waren overigens goed: in de eerste maanden na lancering steeg het aantal unieke bezoekers met 18% en nam de conversie zelfs met 33% toe. Lees hieronder het complete artikel.

Artikel online marketing Nick Nijhuis Recreatie en Toerisme april 2014


Case: online én offline omnichannel

Cover Veluwe Veelzijdig april 2015 verkleindVeluwe Veelzijdig is een magazine dat drie keer per jaar verschijnt in een totale oplage van 25.000 exemplaren per keer. Het totale bereik is 75.000 mensen per editie. Naast het bladmanagement ben ik aan de slag gegaan met ontwikkeling van de online propositie, bestaande uit de website Veluweveelzijdig.nl en social media. Nadat SEO en social media advertising waren opgestart heb ik e-mail marketing toegevoegd aan het pakket van kanalen richting de doelgroep. De resultaten zijn weergegeven in onderstaande (door mijzelf gemaakte) infographic.

Van plan naar strategie en een perfecte uitvoering

Nicklink zorgt dat organisaties hun (kleine) marketingbudget veel effectiever inzetten. Hoe? Door kennis over klantgedrag, online kanalen en nieuwe (gratis) tools in te zetten. En deze te delen binnen de organisatie. Hierbij werken we volgende de bewezen succesformule ‘Van idee naar omzet’. Hieronder is een voorbeeld van een traject volgens deze formule weergegeven.

11 reacties

Bereik je doelgroep met video via Youtube en Facebook. Tips

mei 25, 2016 at 11:49 am

[…] Ondersteuning […]

 

Tips voor organisaties om te leren en te profiteren van Pokémon Go

augustus 5, 2016 at 12:07 pm

[…] Nijhuis vergroot als marketingcoach de opbrengsten uit online marketing. Daarnaast is hij hogeschooldocent en projectleider op het […]

 

Customer Journey maken en Persona opstellen. Zie tips en tools

augustus 5, 2016 at 11:32 pm

[…] Nijhuis vergroot als marketingcoach de opbrengsten uit online marketing. Daarnaast is hij hogeschooldocent en projectleider op het […]

 

Antwoord op de vraag: wat zijn uitgelichte fragmenten in Google Zoeken

augustus 10, 2016 at 6:25 pm

[…] Nijhuis vergroot als marketingcoach de opbrengsten uit online marketing. Daarnaast is hij hogeschooldocent en projectleider op het […]

 

Mis geen bezoeker en verkoop meer met gratis keyword planning tool

april 10, 2017 at 8:53 pm

[…] Ondersteuning […]

 

Verbeter laadtijd website voor meer conversie en bezoek. Vergeet content

april 18, 2017 at 8:06 am

[…] Ondersteuning […]

 

Kijken en meer van je klant begrijpen – Marketingvisie Marketingtribune – NickLink. Online

mei 31, 2017 at 6:18 pm

[…] Ondersteuning […]

 

Niet afronden bestelling webshop en verlaten winkelwagen voorkomen

juni 2, 2017 at 11:12 am

[…] Ondersteuning […]

 

Meer online conversie en verkoop met 6 stappen van Robert Cialdini

juni 5, 2017 at 1:25 pm

[…] Ondersteuning […]

 

Nieuwe klanten met Google Maps Street View Binnenkijken

augustus 7, 2017 at 2:20 pm

[…] Ondersteuning […]

 

Presenteer gratis je producten aan klanten via Google Knowledge Panel

augustus 19, 2017 at 8:48 am

[…] Ondersteuning […]

 

Doorzoek de site en het blog

Surf zoals je altijd doet, en spaar shop tegoed

Hoe? Heel simpel. Download de GfK Digital Trends app en/of -programma. Meer apparaten, is meer beloning en bonussen! Iedere minuut loop je punten mis. Meld je nu aan! Spaar voor cadeaubonnen door te surfen op internet!

NickLinkedIn

Senior Marketing Professional

Nick Nijhuis als Senior Marketing Professional

Volg me op Twitter