Nick - NickLink bij Google

Op bezoek bij Google voor een opdracht en cursus

Vanuit NickLink ondersteun ik organisaties op de volgende gebieden:

  • Digital Marketing
  • Social Media
  • SEO / SEA
  • E-mail

Eén campagne of het resultaat verbeteren van de complete digitale marketing. Met beide heb ik ruime ervaring. Hiervoor train ik medewerkers waar nodig. Daarbij is het uitgangspunt bouwen aan een structurele verbetering. Ik werk daarom ook altijd nauw samen met de opdrachtgever en eventuele betrokken medewerkers.

Als marketeer ben ik in bezit van het NIMA-C diploma en actief in het NIMA-bestuur voor de regio Oost. Daarnaast ben ik gecertificeerd voor Google Analytics, Google Adwords en als Senior Marketing Professional (SMP). Dit garandeert actuele kennis.

Tevreden opdrachtgevers dit jaar

Werken voor verschillende opdrachtgevers houd me scherp. Want iedere nieuwe werkomgeving biedt unieke uitdagingen én oplossingen. Waarbij organisaties dikwijls van elkaar kunnen leren.  De organisaties hieronder mag ik helpen meer rendement uit hun online marketing te halen:

Google is hierin een opvallende. Namens Google gaf ik in de Digitale Werkplaats workshops en adviezen aan ondernemers om meer resultaat te halen uit Online Marketing. Voor Hogeschool Windesheim ontwikkel ik onderwijs op het gebied van digitale marketing. Daarbij geef ik workshops aan studenten.

Reviews van klanten over NickLink

Dit is wat klanten zeggen over NickLink in Google:

Reviews van tevreden klant (5-sterren) over NickLink op Google

Review NickLink positief door klant Marleen Kosterink

Review van tevreden klant op LinkedIn


Resultaten voor opdrachtgevers

Bij aanvang van de opdracht wordt het doel, of de doelen, vastgesteld in overleg met de klant. Soms is dat meer bekendheid of meer bezoekers. In onderstaand voorbeeld was het doel meer verkopen. In 4 maanden is het conversieratio door bezoekers vanuit Google Ads met 80% verhoogd. Belangrijker is nog dat advertentiekosten slechts 13% omhoog zijn gegaan, terwijl de verkopen met ruim 48% zijn gestegen. Door aanpassingen in advertenties, biedingen en verwijzingen heeft € 475,- meer advertentiebudget deze klant binnen 1,5 maand € 2.800,- extra opgeleverd. En dat voordeel is blijvend!

Verdubbeling conversieratio en 50% meer verkopen door NickLink voor klant

80% hoger conversieratio, 48% meer verkopen in 4 maanden door NickLink


Hoe haalt NickLink blijvend resultaat?

Centraal staat het structureel behalen en verbeteren van resultaat. Iedere dag is er een wedstrijd om de klant. Die je met een goed marketingteam moet winnen. Als digital marketeer:

  • versterk ik samenwerking binnen- en buiten het team
  • verbeter ik kennis en techniek van digital marketing
  • neem ik werk uit handen en stuur ik anderen aan
  • analyseer en geef ik tips om effect te vergroten
  • zorg ik voor de juiste focus: de klant centraal

Marketingactiviteiten als (digital) marketeer

Senior Marketing ProfessionalAls marketeer help ik bedrijven bij het formuleren van de juiste vragen. Om van klanten ambassadeurs te maken: Wat verwacht de klant? Hoe kan ik die verwachtingen overtreffen?

Start is de marketingstrategie. Die vertaal ik in een mediamix die imago en conversie stimuleert. Ik ondersteun onder andere met SEO, web-, social media en content management. Ook ‘match’ ik taken met competenties binnen de organisatie. Zodat samen meer rendement wordt gehaald.

Certificaat Google Analytics Nick Nijhuis NickLinkDigital marketing, SEO, SEA en e-mail marketing zijn belangrijke pijlers. In de samenwerking met partners en voor klanten. Als eindverantwoordelijke marketeer voor 16 websites heb ik veel ervaring met content en design voor websites en social media. Met aantoonbare online resultaten.

   

Professionele kenmerken weergegeven in kernwoorden

‘handtekening’ met competenties en ervaring Nick Nijhuis

Marketingdoelen als (online) marketeer

Ik draag actief bij aan effectievere inzet van off- en online kanalen. Dit doe ik door een omnichannel benadering, gebruik van data, analyse en productontwikkeling. Zo ben ik gestart met het in kaart brengen van de ‘emotionele behoeften’ van klanten. Dat is de zogenaamde ‘customer journey’ of ‘klantreis’. Op basis daarvan leg ik bloot waar klanten emoties (positief en negatief) rondom onze dienstverlening ervaren. Om daarmee verwachtingen te overtreffen. En zo een ‘9+’ of ‘wow’-ervaring te creëren. Op dit gebied zijn er voor mij als marketeer steeds opnieuw uitdagingen te vinden. Organisaties zijn er niet met er het inhuren van een marketeer. Om dit te benadrukken schrijf ik artikelen in vakbladen. Zoals het artikel over de hotelsector op de Veluwe. Het gaat juist om het klantgericht werken in de hele organisatie. Hierin zitten de volgende bouwstenen:

  • aanjagen van veranderingen
  • verspreiding van marketingkennis
  • implementatie van marketingconcepten

De case hieronder is daarvan ook een voorbeeld.


Case: de online klantreis

Develuwe.nl (nu visitveluwe.nl) is een webportal bestaande uit 16 sites, een app en bijbehorende social media. In drukke maanden bezoeken 600.000 unieke bezoekers de sites. In de periode van begin 2013 tot april 2014 heb ik op basis van de ‘klantreis’ een plan geschreven. Gericht op herinrichting en herlancering. Hiervoor heb ik de traditionele gastreis vertaald naar de ‘klantreis’. En dit uitgewerkt in een project- en marketingplan. Het is eerste keer  dat dit op deze manier en deze schaal is gedaan in de vrijetijdssector. Daarom schreef het vakblad Recreatie & Toerisme naar aanleiding van mijn ervaringen een artikel. De ervaringen waren overigens goed: in de eerste maanden na lancering steeg het aantal unieke bezoekers met 18% en nam de conversie zelfs met 33% toe. Lees hieronder het complete artikel.

Artikel online marketing Nick Nijhuis Recreatie en Toerisme april 2014
.