Introductie, diploma’s en projecten

Nick Nijhuis, NickLink bij tevreden klantenAls marketeer bezit ik het NIMA-C diploma. Ik ben actief in het NIMA-bestuur voor de regio Oost en gecertificeerd voor Google Analytics, Google Adwords en Senior Marketing Professional (SMP).

Dit garandeert actuele kennis. Dat blijkt ook: gemiddeld scoort NickLink een 4,9 op Google.

Google Analytics (GA4) voor Samenvijf

Fles wijn Google Analytics 4 training SamenvijfHet ‘plezier’ van Google Analytics 4 ‘smaken’, hoe doen we dat? Een goede vraag van Samenvijf. Als detacheerder zijn vindbaarheid en conversie cruciale succesfactoren om goed te meten. Tijdens een training zijn we in beide Google Analytics versies aan de slag geweest. Antwoorden vinden op vragen als ‘wat zijn voor jullie relevante conversies en hoe kunnen we die meten?’. Zodat we weten wat zichtbaar moet worden in Google Analytics 4. Het leverde Samenvijf handige dashboards met precies de juiste cijfers op in GA4. En ons een smaakvolle fles wijn. Lees alles over deze goede training en bijpassende wijn >>


Digitale strategie, Holland Geschenkpakket

Digitale strategie webshop Holland Geschekpakket‘Hoe verhogen we onze marges en vergroten we onze markt’? Dat is de vraag vanuit Holland Geschenkpakket. Een webshop in typisch Hollandse geschenken voor particulieren en bedrijven. Vanuit de gewenste positionering hebben het assortiment, de site en de communicatiekanalen geoptimaliseerd. Duidelijke doelen, realtime gemeten vanuit een duidelijk plan en veelvuldig A/B testen op de site leiden direct tot meer omzet en extra marge. Leer meer over dit project >>


Online brand storytelling, Delta Hotel

Online brandstory en storytelling brainstorm‘Dat gekke hotel in de Maas. Daar waar alles kan.’ Een gezellige boel, net als op de foto. Dat wil het Delta Hotel online uitstralen. Via een brandstory die aansluit op de customer journey laden we de online propositie. Instagram, Facebook, LinkedIn, de website plus het creëren en delen van 9+ klantervaringen ondersteunen elkaar. Kern hierin is een verhaallijn gebaseerd op de propositie, een contentplanning én een uitgebreid meetplan om succes te monitoren. Lees het hele verhaal >>


Growth Hacker, Kaartenprintservice

‘Hoe vergroten we de conversie van onze webshop?’ Die vraag stelde eigenaresse Ineke Stegeman mij. Mijn plan bevat SEO, advertising en conversie-optimalisatie. Met onder andere een zoekwoordenonderzoek, aanmaak van nieuwe pagina’s, social media en een duidelijk meetplan om de performance te monitoren. Vanaf de bestellingen op kaartenprintservice.nl stijgen vanaf dag 1. Zie hoe we het laten groeien >>


Digital Strategist, Compagnon

Bob Roders vroeg mijn hulp bij het bouwen van een effectieve marketingfunnel. En het meten van de impact op de bedrijfsdoelen met behulp van KPI’s. Met campagnes over kanalen heen en gedreven door een omnichannel benadering. We sparren over zowel strategische als operationele zaken. Lees de review van mijn contactpersoon Bob Roders op Google.


Specialist, Google Digitale Werkplaats

Honderden ondernemers heb ik geholpen met online marketing in de Google Digitale Werkplaats Amsterdam. De video laat tips van mij (vanaf minuut 2.42) en de rest van de Werkplaats zien. De onderwerpen die ik behandel variëren. Zoekmachineoptimalisatie, social media marketing, vormgeven van een digitale strategie, mobiele websites, etc. Kijk voor meer informatie op de site. En lees meer over mijn online marketing en Google ervaring >>


Digital Marketing Specialist, SEKK

Het bouwen aan groei volgens de merkwaarden staat centraal: duurzaam. Het internet speelt een belangrijke rol in het bereiken, betrekken, activeren en behouden van doelgroepen. Door contactmomenten in de klantreis te optimaliseren maken meer mensen een bewuste keuze. Met betrekking tot hun vleesconsumptie, kwaliteit en dierenwelzijn. Het belangrijkste doel is het vergroten van het publiek en onze andere manier van vlees eten over te brengen en zo verkopen in de webshop van SEKK te verhogen en advertentiekosten te verlagen.


Digital Specialist, Easy Systems

Ontwerpen en bouwen van marketingfunnels voor diverse klantgroepen. Plus het invullen ervan met content. En daarbij leerde ik de marketeer om mijn rol op termijn over te nemen. Het is me gelukt, met hulp van de marketeer, om het verkeer en de conversie op de site te verdubbelen. Lees haar Google-review over onze samenwerking.


Projectleider online, Hogeschool Windesheim

Logo online marketing projecten en onderwijs WindesheimProjecten draaien op het gebied van online marketing voor bedrijven met behulp van studenten. Daarnaast ontwikkelen opleidingsprogramma voor online marketing binnen de opleiding commerciële economie. Een belangrijk onderdeel is het bijhouden ontwikkeling op online gebied. Van SEO, SEA tot bloggen, vloggen en Social Media marketing. Ook houd ik nieuwe tools en businessmodellen in de gaten. En integreer ze in de opleiding waar nodig. Zie voor meer informatie www.windesheim.nl.


Social Media Marketeer, Autobedrijf Nijman

Nijman Scooterpoint social mediaMet behulp van social media bestaande diensten effectiever in de markt zetten en nieuwe diensten lanceren. Bepalen wie de doelgroepen zijn en op welke social media ze zitten. Maken en uitvoeren van een contentplan om meer bereik en betrokkenheid te krijgen. Met als doel meer mensen op de site, in de showroom, bij het scooterpoint en als klant in de werkplaats. Zie bijvoorbeeld de Facebookpagina’s van het autobedrijf en het Scooterpoint.


Online Marketeer, Festival Roots in the Woods

Logo (online) marketingproject Roots in the WoodsPlannen, coördineren en doelgericht inzetten van communicatiemiddelen richting bezoekers en belangengroepen. De doelen zijn onder andere zoveel mogelijk potentiële bezoekers bereiken en sponsorbijdragen uit het bedrijfsleven verhogen. We zetten hiervoor flyers, website, e-mailings, social media, outdoormedia, radio en onze eigen huis-aan-huis krant in Apeldoorn in. Zie voor meer informatie www.rootsinthewoods.nl.

Trainingen voor Ordina, Google, DPA, enz.

Met mijn kennis en ervaring maak ik anderen effectiever in online marketing. Ik heb onder andere in opdracht van How & Knower bij Ordina mensen van Philips getraind in SEA, content- en social media marketing. Daarnaast verzorg ik in opdracht van Google de Digitale Werkplaats. En tijdens mijn leergang social media marketing werken de DMP trainees bij De Nieuwe Zaak aan resultaatverbetering voor opdrachtgevers. Lees wat deelnemers van de trainingen vinden.


Aanbevelingen en referenties

reviews NickLink Google 4,9

Bert Janssen, docent en projectmanager Saxion

Bert Janssen, Saxion met referentieDe kennis en kunde van Nick Nijhuis is ingezet bij een masterclass Social Media in de leergang voor toeristische ondernemers in Twente. Nick laat de deelnemers op bevlogen wijze mogelijkheden en valkuilen ervaren van social media en online marketing. Via praktijkcases wordt de theorie direct toegepast. De deelnemers vonden deze masterclass als zeer positief. Menigeen is direct aan de slag gegaan en heeft zichtbare resultaten geboekt. Nick heeft de kennis uit de leergang meegenomen en slim toegepast in zijn eigen masterclass.

Robert van Vliet, directeur InterCity Consultancy

Robert van Vliet, directeur InterCity met referenties‘Ik heb met Nick samengewerkt aan diverse projecten, waarvan de belangrijkste ‘Marketing Veluwe’ is. Hierin heb ik hem gevraagd als projectleider voor webredactie, content management, e-mail marketing, social media en het on- en offline magazine ‘Veluwe Veelzijdig’. Hierin werkte hij samen met bureaus en mediapartijen. Nick kan op korte termijn (online) diensten ontwikkelen en in de markt zetten. Hij heeft snel een groot bereik voor de (online) business-to-business en business-to-consumer platformen opgebouwd.’

Roeland ten Napel, directeur Veluws Bureau voor Toerisme

Logo Nicklink marketing

‘In mijn interim periode heb ik een prominente rol gevraagd van de heer Nijhuis als leider van de marketingafdeling op de Veluwe. De heer Nijhuis heeft blijk gegeven dat hij de broodnodige koerswijziging kon dragen en omzetten in acties. Zo heeft hij (digitale) marketingplannen uitgewerkt voor de Veluwe en voor belangrijke stakeholders.’

‘Ook intern heeft hij veel draagvlak bij teamcollega’s. Iemand die de hoofd- bijzaken goed kan onderscheiden en zowel praktisch als beleidsmatig goed overzicht houdt. Daarnaast is de heer Nijhuis integer en weet hij wat het betekent om ergens de schouders onder te zetten. Zijn communicatieve kwaliteiten blijken zeker ook uit het altijd nakomen van afspraken en de duidelijkheid van hem. Ik beveel hem ten zeerste aan.’


Een kijkje achter de schermen: succesvolle aanpak van cases

grafiek met oplopende winstMijn aanpak in de praktijk beschreven in drie succesvolle cases


Tweet inspirerende workshop VVV Epe met referentiesLees meer op LinkedIn en Marketingfacts

Zie voor meer aanbevelingen en referenties mijn LinkedIn profiel  Of lees mijn artikelen op het marketingblog Marketingfacts.