Projecten, ervaring en referenties van Nick Nijhuis

Introductie, diploma’s en projecten

Nick NijhuisAls marketeer bezit ik het NIMA-C diploma. Ik ben actief in het NIMA-bestuur voor de regio Oost en gecertificeerd voor Google Analytics, Google Adwords en Senior Marketing Professional (SMP). Dit garandeert actuele kennis.

Een marketingcoach maakt net als een sportcoach mensen en teams beter. Concurrenten zijn de tegenstanders. Iedere dag is er een wedstrijd om de klant, die we moeten winnen.


Online Marketeer, Festival Roots in the Woods (2014 – heden)

Logo (online) marketingproject Roots in the WoodsPlannen, coördineren en doelgericht inzetten van communicatiemiddelen richting bezoekers en belangengroepen. De doelen zijn onder andere zoveel mogelijk potentiële bezoekers bereiken en sponsorbijdragen uit het bedrijfsleven verhogen. We zetten hiervoor flyers, website, e-mailings, social media, outdoormedia, radio en onze eigen huis-aan-huis krant in Apeldoorn in. Zie voor meer informatie www.rootsinthewoods.nl.

Projectleider online, Hogeschool Windesheim (2015 – heden)

Logo online marketing projecten en onderwijs WindesheimProjecten draaien op het gebied van online marketing voor bedrijven met behulp van studenten. Daarnaast ontwikkelen opleidingsprogramma voor online marketing binnen de opleiding commerciële economie. Een belangrijk onderdeel is het bijhouden ontwikkeling op online gebied. Van SEO, SEA tot bloggen, vloggen en Social Media marketing. Ook houd ik nieuwe tools en businessmodellen in de gaten. En integreer ze in de opleiding waar nodig. Zie voor meer informatie www.windesheim.nl.

Training voor How & Knower, Ordina en Google (2016 – heden)

In opdracht van How & Knower verzorg ik trainingen voor uiteenlopende groepen. Tot nu toe heb ik onder ander in opdracht van Ordina mensen van Philips getraind in SEA, content- en social media marketing. Tijdens deze sessies worden ook concrete cases behandeld en uitgwerkt. Daarnaast verzorg ik in opdracht van Google de Digitale Werkplaats, een serie van twee workshops die Google aanbiedt aan studenten en bedrijven. Zie voor meer informatie www.howknower.nl

Programma trainees Digital Marketing Professionals (2017)

online en social media marketing training en ontwikkelingWelke kansen laat je liggen op social media? Tijdens mijn leergang social media marketing werken de DMP trainees bij De Nieuwe Zaak aan resultaatverbetering voor echte opdrachtgevers. Zoals inzetten van de juiste social media voor de juiste doelgroep. En dit inbedden in een effectieve strategie. Deze Digital Marketing Professionals worden ingezet bij bedrijven om de online marketing te verbeteren. Zie voor meer informatie www.digitalmarketingprofessionals.eu.


Een kijkje achter de schermen: succesvolle aanpak van cases

grafiek met oplopende winstMijn aanpak in de praktijk beschreven in drie succesvolle cases


Aanbevelingen over mijn werk

Bert Janssen, docent en projectmanager Saxion

Bert Janssen, SaxionDe kennis en kunde van Nick Nijhuis is ingezet bij een masterclass Social Media in de leergang voor toeristische ondernemers in Twente. Nick laat de deelnemers op bevlogen wijze mogelijkheden en valkuilen ervaren van social media en online marketing. Via praktijkcases wordt de theorie direct toegepast. De deelnemers vonden deze masterclass als zeer positief. Menigeen is direct aan de slag gegaan en heeft zichtbare resultaten geboekt. Nick heeft de kennis uit de leergang meegenomen en slim toegepast in zijn eigen masterclass.

Robert van Vliet, directeur InterCity Consultancy

Robert van Vliet, directeur InterCity‘Ik heb met Nick samengewerkt aan diverse projecten, waarvan de belangrijkste ‘Marketing Veluwe’ is. Hierin heb ik hem gevraagd als projectleider voor webredactie, content management, e-mail marketing, social media en het on- en offline magazine ‘Veluwe Veelzijdig’. Hierin werkte hij samen met bureaus en mediapartijen. Nick kan op korte termijn (online) diensten ontwikkelen en in de markt zetten. Hij heeft snel een groot bereik voor de (online) business-to-business en business-to-consumer platformen opgebouwd.’

Roeland ten Napel, directeur Veluws Bureau voor Toerisme

Logo Nicklink marketing

‘In mijn interim periode heb ik een prominente rol gevraagd van de heer Nijhuis als leider van de marketingafdeling op de Veluwe. De heer Nijhuis heeft blijk gegeven dat hij de broodnodige koerswijziging kon dragen en omzetten in acties. Zo heeft hij (digitale) marketingplannen uitgewerkt voor de Veluwe en voor belangrijke stakeholders.’

 

‘Ook intern heeft hij veel draagvlak bij teamcollega’s. Iemand die de hoofd- bijzaken goed kan onderscheiden en zowel praktisch als beleidsmatig goed overzicht houdt. Daarnaast is de heer Nijhuis integer en weet hij wat het betekent om ergens de schouders onder te zetten. Zijn communicatieve kwaliteiten blijken zeker ook uit het altijd nakomen van afspraken en de duidelijkheid van hem. Ik beveel hem ten zeerste aan.’


Tweet inspirerende workshop VVV Epe

College: direct aan de slag met marketingtips

‘E-mail als ultieme conversietool’. Dat was de titel van mijn gastcollege op Hogeschool Windesheim van 17 maart 2016. Voor studenten en bedrijfsleven laat ik in 50 minuten zien hoe je meer rendement haalt uit e-mail en CRM.

Lees meer op LinkedIn en Marketingfacts

Zie voor meer aanbevelingen en referenties mijn LinkedIn profiel  Of lees mijn artikelen op het marketingblog Marketingfacts.