Berichten (content) maken mét meetbaar resultaat

Lang gezeten voor een goede tekst, passende kop en foto erbij. En dan….. niets. Of wel reacties, maar het effect op je omzet en/of bekendheid blijft uit. In deze training leer je in de helft van de tijd het dubbele aan effect te halen via websites, blogs en social media. In 2,5 uur loop je naar buiten met acties die je direct kunt doen.

Nick Nijhuis

Nick Nijhuis, trainer en ondernemer in online marketing

Schrijf berichten (content) met effect

Wat komt voorbij:

  • klanten bereiken door te vertellen wat ze willen weten
  • zorgen dat klanten je boodschap onthouden
  • klanten aanzetten tot actie, aankoop, etc.
  • vindbaar zijn via zoekmachines
  • effecten van je berichten meten en bijsturen

Vertel klanten wat ze willen horen

Tip tijdens de training: als mensen in de richting van je tekst wijzen of kijken, dan lezen meer mensen de tekst. Hier in de praktijk gebracht.

Tip tijdens de training: ‘als mensen in de richting van je tekst wijzen of kijken, dan lezen meer mensen de tekst’. Hier in de praktijk gebracht.

Internet, video-on-demand en spotify. Allemaal voorbeelden waarbij de klant bepaalt wat hij of zij wil horen en zien. Het bereik van reclame daalt jaar op jaar. Klanten zitten nu zelf aan het stuur. Via bijvoorbeeld Google, Facebook, Spotify en youtube zoeken ze naar informatie op het moment dat het hen uitkomt. Hoe bereik je deze groepen? Welke berichten moet je maken, waar post je die en wat moet er dan in staan?

““Goed timemanagement en leuke, interessante test en goede tips mbt trends e.d.” (Kim Vonk)

Structuur en opbouw van berichten

Internet en de smartphone veranderen de manier waarop informatie wordt bekeken drastisch. Alles wordt eerst gescand. En binnen een seconde besluit de klant verder te lezen, of weg te klikken. Bijvoorbeeld naar de concurrent. Hoe bouw je een bericht of video zo op dat de klant blijft en doorleest of verder kijkt? In de training komt een handige checklist voorbij om te kijken of het bericht de juiste opbouw heeft om de aandacht van klanten te pakken.

Een zeer leuke, gezellige maar bovenal nuttige training! Dankjewel Nick!” (Ria Steging)

Vindbaar zijn en resultaat meten

Doelgroepen bereiken via social media

Iedere dag starten honderdduizenden mensen een zoekopdracht via Google, Youtube of Bing. Hoe zorg je dat voor jouw interessante groepen je blog, site of video vinden? We bekijken de belangrijkste factoren die je positie in de zoekresultaten bepalen. Tot slot staan we stil bij het resultaat. Hoe meet je wat al je inspanningen opleveren? Je leert berichten goed opbouwen, doelen stellen en meten hoe berichten daaraan bijdragen. Als alle raderen in elkaar vallen, kun je in de helft van de tijd het dubbele aan effect halen.

Ervaren trainer en kleine groepen

online en social media marketing training en ontwikkeling

Al jaren mag ik voor grote en kleine bedrijven de online marketing verzorgen. Waaronder het maken en/of adviseren over te plaatsen berichten (content). Ook train ik medewerkers en studenten. Dat laatste voor Hogeschool Windesheim. Het aantal deelnemers per groep is maximaal 6. Dat zorgt voor:

  • persoonlijke aandacht
  • uitwisselen van ervaringen met collega-ondernemers
  • flink tijd om aan de slag te gaan met praktijkvoorbeelden
  • ruimte om in te gaan op vragen die leven binnen de groep

Een fijne, leerzame, interessante en nuttige training! Dank je wel Nick Nijhuis” (Janette Keizer)

Datum en locatie training content

  • Geen plekken meer beschikbaar in mei en juni. De data voor het najaar zijn nog niet bekend.

Locatie

CVJO Berkelland
Brink 22
7151 CR Eibergen

In de directe omgeving is voldoende gratis parkeerruimte. Koffie, thee en water zijn inbegrepen. Op aanvraag kan deze workshop ook op locatie of in-house worden gegeven. Neem dan contact op via 06-23239593 of vul het contactformulier in.

Schrijf nu in voor direct resultaat

Inschrijven kan via onderstaand formulier voor € 112,50 per persoon.

Contactgegevens

Bedrijfsnaam

Voornaam

Aanhef (verplicht)

Achternaam (verplicht)

Voorletters (verplicht)

Telefoonnummer (dit wordt alleen gebruikt om indien nodig contact op te nemen over deze training)

E-mail (verplicht)

Aantal personen (verplicht)

Gewenste datum of data

Factuuradres

Straat (verplicht)

Huisnummer (verplicht)

Postcode (verplicht)

Plaats (verplicht)

Eventuele opmerkingen

Ik ga akkoord met de op deze pagina genoemde spelregels

Ik ga akkoord met de spelregels

Spelregels

  • genoemde prijzen zijn exclusief BTW
  • een trainingsmoment gaat definitief door bij minimaal vier deelnemers, bij minder kan een moment vervallen
  • indien niet alle momenten voldoende deelnemers hebben, kan worden gevraagd deel te nemen op een andere datum
  • annuleren is niet mogelijk. Kosteloze vervanging door een collega kan wel, evenals deelnemen op een andere datum (mits die nog niet vol zit)
  • op deze trainingen zijn spelregels van toepassing